30 вересня 2020 р., середа

www.harmony.com.ua
Новини Статті Соціоніка Крамниця Мотиватори Мольфар Українська традиція

Повітря мегаполісів пошкоджує мозок і призводить до депресії

Зазвичай вченими досліджується вплив «міського» повітря на роботу легенів і серця. Дослідники з університету Огайо вирішили дізнатися, як на забруднене повітря реагує мозок.

Чи зможе в такому місті вижити нормальна людина?
Експерименти вчені проводили на мишах. Протягом 10 місяців миші дихали тим, чим дихає середньостатистичний городянин. Повітря у спеціальній камері було забруднене вихлопними газами, фабричним димом, пилом в тій же концентрації, яка фіксується у великих містах. Цією сумішшю миші дихали по шість годин на день п'ять днів на тиждень. Контрольна група мишей дихала нормальним повітрям.

Через 10 місяців, - а це майже половина життя миші - гризунам пропонували нескладне завдання. Треба було знайти норку, втікши з кола яскравого світла, у яке їх розміщували дослідники. Експеримент показав, що миші, що дихали забрудненим повітрям, у перших тестах шукали норку довше, ніж миші, що дихали повітрям профільтрованим, нормальним.

У наступних же тестах миші-«городяни» і зовсім забули шлях до норки, не змогли її знайти. Крім того, миші, що дихали брудним повітрям, поводилися більш тривожно і демонстрували ознаки депресивного стану.

За словами автора дослідження Лори Фонкен (Laura Fonken), «крім явного розладу пам'яті, зниження здатності до навчання, депресивності і тривожності, ми виявили і серйозні фізичні ушкодження мозку мишей, що дихали брудним повітрям». У гіпокампі піддослідних мишей вчені знайшли вогнища запалення. Забруднене повітря також негативно вплинуло на будову і функціонування нейронів.

На думку дослідників, «тривалий вплив забрудненого повітря вкрай негативно позначається на роботі мозку, знижує здатність до навчання, призводить до підвищення рівня тривожності і до депресії».

Дослідження опубліковане в журналі Molecular Psychiatry, повідомляє Infox.ru.

Раніше було встановлено, що мешканці мегаполісів живуть на 10 років менше, ніж мешканці маленьких міст і сіл.